2 platen in slechte staat ontvangen staan vol krassen en er stond bij vg+
Started by alain-a about 1 month ago, 8 replies
-
Show this post
Ik heb onlangs 2 platen besteld omdat 1 plaat niet mogelijk was om te kopen ik mest voor minimum 10 euro bestellen er was een plaat bij die ik al een tijdje zocht dus betaald met paypal verkoper heeft geen enkele negatieve . Platen heb ik na een week wachten aangekregen ik heb de platen uit de hoes genomen de plaat stond vol met krassen als ik die opzet moet ik al denken dat ik spek aan het braden ben in een pan zo kraakt deze je ziet ook dat er krassen op staan de andere dan komt de plaat door de hoes uit aan de zijkant en daar staan ook krassen op deze kraakt ook.
Ik heb betaald met paypal wat kan ik nu het beste doen ? -
Show this post
Heb je niet gevraagd naar de staat vd platen of stond dat nergens .... -
Show this post
Er even van uit gaande dat de platen niet als G ofzo geadverteerd stonden. Eerst zoeken met de verkoper en je probleem aangeven en kijken wat voor oplossing hij biedt. Als dat niks oplevert kan je altijd een claim "not as described" indienen bij PayPa, maar daar heb je nog ruim de tijd voor -
Show this post
BUNKERHEADZ
Heb je niet gevraagd naar de staat vd platen of stond dat nergens ....
VG+ stond met de plaat en de hoes ook ik heb printscreen van bestelling. -
alain-a edited about 1 month ago
azzurro
fzo geadverteerd stonden. Eerst zoeken met de verkoper en je probleem aangeven en kij
vg+ hoes en platen vg+ ik heb de bestelling hier nog staan.
plaat 1
Media Condition: Very Good Plus (VG+) Will show some signs that it was played and otherwise handled by a previous owner who took good care of it.
Sleeve Condition: Very Good Plus (VG+)
€4.75
Plaat 2 voor deze had ik de bestelling geplaatst helaas kan ik de plaat de vuilbak inkegelen want is onbespeelbaar
Media Condition: Very Good Plus (VG+) Will show some signs that it was played and otherwise handled by a previous owner who took good care of it.
Sleeve Condition: Generic
Sticker on label (op de sticker staat 2dehandshop 3 euro) dus ergens in een tweedehandszaak gekocht vermoed ik
€5.25
Subtotal for 2 items €10.00
Shipping (Standard - BPost) €8.60
Total €18.60 -
Show this post
Heb je de verkoper op de hoogte gesteld? Wellicht kun je samen met de verkoper tot een oplossing komen? De eerste stap bij dergelijke zaken is bij de verkoper, niet het forum.
Daarnaast moet je begrijpen dat de Golden Grade nogal vol is van interpretatie...er zitten natuurlijk behoorlijk wat gaten in de gradering...bijvoorbeeld de stap tussen M en NM en de stap tussen NM en VG+ etc. Het beste kun je op nemen met de verkoper, er kan iets mis zijn gegaan. Begrijp vaak niet waarom er alvorens wordt opgenomen met de verkoper, men gaat spuien op andere plekken. De verkoper aanspreken en vragen naar een oplossing. Common Sense is altijd geboden. -
Show this post
DiskRevival
Daarnaast moet je begrijpen dat de Golden Grade nogal vol is van interpretatie...er zitten natuurlijk behoorlijk wat gaten in de gradering...bijvoorbeeld de stap tussen M en NM en de stap tussen NM en VG+ etc.
Dit hoor ik vaker, maar dat is echt geen reden om troep als VG+ te verkopen.
Maar alain-a neem idd op met verkoper en als die niet reageerd: een paypal claim indienen. -
Show this post
Ik zou van een Amerikaan bijvoorbeeld geen VG+ kopen, want dan zijn ze nog slecht.
(al dikwijls ondervonden)
In Europa zou VG+ toch zeer degelijk moeten zijn, net geen "near mint".
dus gewoon verkoper er op aanspreken, indien geen reactie Paypal inschakelen
en je krijgt altijd je geld terug. -
Show this post
Van paypal krijg ik dit bericht nu.
De verkoper heeft ermee ingestemd om een gedeeltelijke terugbetaling van € 10,00 EUR te doen.