• Show this post
    heb laatst een bestelling geplaatst bij een nederlandse professionele verkoper.

voor betaling kon ik (alleen?) kiezen tussen PayPal en enkele credit cards. mag/kan dat? ben helemaal geen fan van die bedrijven.

heb 2x vriendelijk gevraagd of een overschrijving naar een nederlandse bankrekening ook kon. beide keren geen antwoord gekregen.
    nu ben ik op hun zwarte lijst geplaatst.

is hier nog wat aan te doen? tips? suggesties? review vragen?

bij voorbaat dank,
    lootje

• Show this post
    Discogs staat alleen Paypal toe, andere betalingsmethodes zijn uitgesloten.

• Show this post
    Je zou ook met iDeal moeten kunnen betalen, al loopt de betaling dan via PayPal en gaat dit vaker niet goed (met geld dat na enige dagen teruggestort wordt) dan wel.

Discogs biedt alleen betalingen aan die op één of andere manier via Paypal verlopen, omdat PayPal de fee-afhandeling voor Discogs regelt (= een bedrag van de betaling achterhoudt en aan Discogs stuurt voor de verkoop fees etc.). Betalingen buiten PayPal om ontwijken dus de fees, en hier is men uiteraard streng op.

• Show this post
    PayPal is toch Amerikaans, ook waar Discogs zit. Elk land zijn eigen betalingswijze, ben ik ook beu.

• Show this post
    discogs is deels Nederlands , jaren geleden hebben ze zich ingeschreven in Nederland , "omdat ze zoveel klanten(kopers/verkopers) hadden in Nederland"

en natuurlijk ook vast en zeker ivm belastingvoordelen....

wel pronken met dat het zo knap is dat ze zoveel klanten hebben voor zo klein landje als Nederland en wel de voordelen pakken van het Nederlands systeem , maar al jaren geen moeite willen doen om een iDeal systeem te fixxen

beetje jammer , maarja discogs is ook allang geen discogs meer ,want sinds die investeringsgroep erin zit is het hard achteruit gegaan hier

• Show this post
    dank voor jullie reacties.

heb net eindelijk een reactie gekregen. ze sturen hun 'rekening nr.' op.
    ben benieuwd.

• Show this post
    lootje
    heb net eindelijk een reactie gekregen. ze sturen hun 'rekening nr.' op.

als discogs dit merkt wordt hun verkoop geblokkeerd. Hoop voor de verkoper dat ze dit niet via de order pagina doen

• Show this post
    Housevinyl.nl
    ....... maar al jaren geen moeite willen doen om een iDeal systeem te fixxen

Jullie in Nederland mogen blij zijn dat Ideal er nog is, wij Belgen (en wellicht nog veel andere landen) hebben alleen maar de Paypal mogelijkheid en vermits velen dat niet willen (of kunnen) gebruiken is de verkoop en aankoop in België alvast enorm gedaald. Tel daar nog de douanekosten bij voor aankopen buiten de EU en de hele business is enorm afgenomen in grootte. Dat zouden ze zelf toch ook moeten beseffen?

• Show this post
    Cross-Tie-Walker
    en vermits velen dat niet willen (of kunnen)

Merk dat het toch vaak niet willen is. Van degene waar de betaling met ideal niet lukte betaalden veel daarna gewoon met hun paypal .

Al lang voor PayPal de enige betaal methode was ben ik overgestapt op alleen Paypal.
    Was maar heel klein deel dat bankoverschrijving betaalde. Veel van die kopers laten dan ook niet weten wanneer ze betaald hadden dus bleef je je bankrekening controleren of er betaald was of niet.
    De kosten van bankbetaling vanuit een niet euro land was ook zo hoog dat je dan verlies maakte op de verkoop.
    Voor mij dus genoeg redenen om op enkel paypal over te gaan al stond ik toen nog wel bank overschrijving toe als iemand daarover op nam maar dit kwam bijna niet voor.

De kosten voor kopers blijven hetzelfde ongeacht de betaalmethode en meeste kopers hebben dan liever kopersbescherming. Wat je op discogs wel nodig hebt

• Show this post
    Cross-Tie-Walker
    Jullie in Nederland mogen blij zijn dat Ideal er nog is

Sorry, maar ik heb nog nooit gemerkt dat dat heeft gewerkt, dus zo blij zijn we er niet mee.

• Show this post
    Mentasm76
    Cross-Tie-WalkerJullie in Nederland mogen blij zijn dat Ideal er nog is

Sorry, maar ik heb nog nooit gemerkt dat dat heeft gewerkt, dus zo blij zijn we er niet mee.

Valt enkel aan de paypal fees te zien als iemand met ideal betaald.
    had pas iemand met betaling van €35 met €0,29 fees. Daar werkte het dus wel

maar wanneer het fout gaat ben je er gelijk veel tijd aan kwijt met berichten sturen dat ik blij zou zijn als het verwijderd wordt of in elk geval optioneel voor verkopers

• Show this post
    Ik heb al betalingen met Ideal gehad, ging meestal goed, maar voor alle duidelijkheid bedoel ik dat alleen jullie die mogelijkheid hebben,in de meeste andere landen hebben ze geen enkele andere mogelijkheid om te betalen met iets anders dan Paypal, dus veel mensen haken om die reden af. (verkopers en kopers)

• Show this post
    Ik begrijp je punt hoor, ik heb een aantal klanten gehad die het via Ideal probeerden, maar bij al die orders is het bedrag na ongeveer 3 weken retour gestort op hun rekening omdat de betaling niet gelukt was.

Ik vind het zowieso waardeloos met alleen Paypal, zeker voor klanten binnen je eigen land.
    Betalingen met een gewone bank overschrijving ging altijd prima. Of het nu binnen Nederland was of van de andere kant van de wereld, bij mij heeft dat altijd prima gewerkt.
    Overigens, toen ASP kwam ben ik helemaal gestopt met buiten Nederland verzenden, en per 7 januari 2025 is het bij over als hobby verkoper. Paypal, ASP, DAC7.
    Allemaal prima en wel, maar niet meer voor mij, het plezier van deze hobby is nu helaas wel volledig verdwenen.

• Show this post
    Housevinyl.nl
    discogs is deels Nederlands , jaren geleden hebben ze zich ingeschreven in Nederland , "omdat ze zoveel klanten(kopers/verkopers) hadden in Nederland"

en natuurlijk ook vast en zeker ivm belastingvoordelen....

Belasting, plus dat je een EU-vestiging moeten hebben om in de EU zaken te doen.
    Mentasm76
    Ik vind het zowieso waardeloos met alleen Paypal, zeker voor klanten binnen je eigen land.

Absoluut. Allemaal onnodige extra kosten, maarja het is verplicht. Aangezien Discogs Amerikaans is, zal daar niks aan veranderen waarschijnlijk.

• Show this post
    jweijde
    Absoluut. Allemaal onnodige extra kosten, maarja het is verplicht. Aangezien Discogs Amerikaans is, zal daar niks aan veranderen waarschijnlijk.

Dus wel 15 jaar lang de Nederlandse (en europese) belastingvoordelen pakken , en al 4 jaar geen moeite willen doen (om je ideal/paypal bug te fixxen) voor de Nederlandse klanten , terwijl wij iets van No3 zijn van discogs als je de verhouding inwoners/klanten goed bereken in % ,

en oa Nederlanders , Duitsers , UK hebben deze site groot gemaakt in de begintijd van discogs

wel de lusten , niet de lasten

Ik ben hier sinds 2003 , en vind het werkelijk schandalig hoe discogs met hun klanten omgaat

• Show this post
    Denk niet dat discogs veel kan doen aan de problemen met ideal.
    De ideal betaling lukt meestal wel. Het gaat daarna fout tussen de bank en paypal.
    Soms is de betaling een reservering en nadat de overschrijving naar paypal niet lukt wordt die stop gezet.
    Andere keer lukt de betaling wel en duurt het dagen voor paypal het geld terug stort.
    Geen idee wat discogs hierin kan doen
    Weet niet of ideal aanbieden een optie is waarvoor discogs gekozen heeft of dat die optie standaard door paypal word aangeboden.

• Show this post
    watidatga
    De ideal betaling lukt meestal wel.

bij de meeste s die ik spreek lukt het meestal niet

Ongeacht bij wie het probleem zit , Gaat niet bestaat niet en wat je kan doen in de grote multinational mannen zakenwereld , Als bedrijf met je vuist op tafel slaan en zeggen kom op klaar nu met deze onzin , dit is zeer onproffesioneel naar onze klanten en dit kunnen we onze klanten niet aandoen deze poppenkast

achja ik begrijp het wel waarom zou je uberhaupt nog moeite doen als je al 20 jaar een soort van monopoly hebt

• Show this post
    watidatga
    Denk niet dat discogs veel kan doen aan de problemen met ideal.
    De ideal betaling lukt meestal wel. Het gaat daarna fout tussen de bank en paypal.

Zit eerder tussen PayPal en Discogs. PayPal krijgt namelijk gewoon geld binnen, anders kunnen ze niks terugstorten.
    De reden dat ze het terugstorten is dat ze het niet kunnen koppelen aan een PayPal transactie. Om de een of andere reden hebben ze daar dus niet genoeg informatie voor. Die informatie moet van Discogs komen.
    Discogs maakt zich er te makkelijk vanaf.

• Show this post
    jweijde
    watidatgaDenk niet dat discogs veel kan doen aan de problemen met ideal.

Zit eerder tussen PayPal en Discogs. PayPal krijgt namelijk gewoon geld binnen, anders kunnen ze niks terugstorten.
    De reden dat ze het terugstorten is dat ze het niet kunnen koppelen aan een PayPal transactie. Om de een of andere reden hebben ze daar dus niet genoeg informatie voor. Die informatie moet van Discogs komen.
    Discogs maakt zich er te makkelijk vanaf.

Vaak blijft het bij de koper een reservering en is het geld helemaal niet overgemaakt.
    Wanneer het overgemaakt is dan moet Paypal die bankbetaling aan mijn Paypal koppelen. Dit gebeurd niet en hier staat discogs buiten. Bij de bankoverschrijving wordt mijn Paypal genoemd dus die info is beschikbaar bij PayPal
    Paypal heeft dan wel het geld op hun bankrekening staan maar het lukt hun niet om dit aan mijn te koppelen.
    Het zou pas aan discogs liggen wanneer het wel op mijn PayPal wordt bijgeschreven en de koppeling met discogs niet lukt. Dit gebeurd niet.

Denk dat het probleem voor de bank is dat het geld naar een Duitse rekening gaat van PayPal terwijl de overschrijving van ideal gaat naar mijn Paypal. Die namen komen dus niet overeen.
    Het vreemde is dat het bij veel koper vaak wel gewoon goed gaat dus lastig te weten waarom het soms fout gaat.

• jweijde edited 5 months ago
    watidatga
    Wanneer het overgemaakt is dan moet Paypal die bankbetaling aan mijn Paypal koppelen. Dit gebeurd niet en hier staat discogs buiten

Discogs staat daar niet buiten. Zij maken namelijk de order aan bij PayPal en moeten daarvoor informatie verstrekken waarmee de betaling gekoppeld kan worden. PayPal weet niet uit zichzelf dat een iDeal betaling die op hun rekening binnen komt, voor jouw bestemd is.
    Verder zijn er ook andere partijen die iDeal via PayPal aanbieden en kun je ook geld storten op je PayPal via iDeal. Lijkt mij dus dat het met de koppeling op zichzelf wel goed zit, maar dat Discogs iets mist.

watidatga
    Denk dat het probleem voor de bank is dat het geld naar een Duitse rekening gaat van PayPal terwijl de overschrijving van ideal gaat naar mijn Paypal.

De overschijving van iDeal gaat niet rechtstreeks naar je PayPal-. Het geld komt binnen op een rekening van PayPal. PayPal koppelt vervolgens de betaling aan jouw op basis van betalingskenmerken en transacties. Als ze daar niet genoeg gegevens voor hebben, gaat het niet door en storten ze het geld terug.
    watidatga
    Het vreemde is dat het bij veel koper vaak wel gewoon goed gaat dus lastig te weten waarom het soms fout gaat.

Dat is wel apart inderdaad. Misschien dat het verschil maakt of je bij PayPal inlogt of direct met iDeal betaald ? In de voorbeelden in de documentatie van PayPal vragen ze steeds de volledige naam van de betaler uit. Misschien moet deze ingevuld zijn in het profiel van de koper of verkoper ? Blijft gissen verder.

• Show this post
    jweijde
    De overschijving van iDeal gaat niet rechtstreeks naar je PayPal-. Het geld komt binnen op een rekening van PayPal. PayPal koppelt vervolgens de betaling aan jouw op basis van betalingskenmerken en transacties. Als ze daar niet genoeg gegevens voor hebben, gaat het niet door en storten ze het geld terug.

Klopt dat het naar bankrekening gaat van paypal. Maar bij die overschrijving ziet de koper de email van mijn paypal staan
    Die zien mijn gegevens staan bij de overschrijving naar paypal als rekeninghouder ipv paypal. Tenminste dit is hoe ik het van kopers begrepen heb.
    Denk dat de banken daar problemen mee hebben als dit niet overeen komt. Heb soms als ik zelf betaling wil doen ook dat het niet word goed gekeurd omdat de naam niet klopt.
    Vaak is het ook een reservering en dan komt het geld als het goed is niet op de bankrekening van paypal.
    Dat de bank het bij reservering niet gelijk goedkeurt maakt dat ik denk dat het probleem daar zit.
    Bij de betalingen waar het wel lukt is er geen sprake van reservering en staat het geld gelijk op mijn paypal .

Hoe het precies achter de schermen gaat en wat er fout gaat is lastig in te schatten. Dus ook lastig wie het op moet lossen.

jweijde
    Dat is wel apart inderdaad. Misschien dat het verschil maakt of je bij PayPal inlogt of direct met iDeal betaald ? In de voorbeelden in de documentatie van PayPal vragen ze steeds de volledige naam van de betaler uit. Misschien moet deze ingevuld zijn in het profiel van de koper of verkoper ? Blijft gissen verder.

Ik ontvang ook betaling die wel goed gaan en heb kopers gehad waar het in verleden wel gewoon goed ging. Dus bij beide gaat het soms goed en soms niet terwijl de rest hetzelfde blijft.

Waar het probleem ook precies zit, ik hoop dat het ooit een keer opgelost gaat worden.
    Discogs en paypal lopen beide geld mis qua fees. De banken denken ik niet.
    Dus als probleem daar ligt is er ook weinig reden voor hun om het op te gaan lossen.

You must be logged in to post.