Bij mij kan worden afgerekend via Paypal. Maar ik krijg regelmatig de vraag of het ook via Ideal kan. Dat zou betekenen dat Ideal niet standaard aanstaat ? Het zal mijn ervaring zijn, maar moet ik iets doen om Ideal mogelijk te maken ?
Het is mogelijk om via Ideal direct het bedrag over te maken zonder een PayPal . De koper betaald dan via Ideal aan PayPal, en die stort het dan weer op jouw (en houdt de fees voor Discogs achter).
Klinkt ideaal, maar helaas gaat het vaak mis bij het koppelen van de Ideal betaling aan de order en wordt het bedrag na enkele dagen weer teruggestort op de bankrekening van de koper.
ok, dank. Maar als verkoper hoef ik hier niets extras voor te regelen? Mijn paypal is gekoppeld dus Ideal zou vanzelf als optie tevoorschijn moeten komen neem ik aan. Of moet ik een bepaalde setting activeren ?
Ideal is een standaard optie die niet aangezet hoeft te worden.
Het is dus ook niet mogelijk (voor zover ik weet) om die optie niet aan te bieden, dit in verband met de eerder aangegeven problemen.
Heb nog nooit een koper gehad die vraagt of het mogelijk is om met ideal te betalen. Wel vragen ze soms of het mogelijk is om via bankoverschrijving te betalen en dat ze mijn bankrekening nummer willen hebben